TRAM 2005

14 april 2005, Golfpark De Efteling, E. van Dijk

‘Een kijkje achter de schermen bij de Efteling’ kwam vooral neer op een presentatie van de marketing strategie van dit mega- natuur & pretpark. Het behouden van een onderscheidende identiteit blijkt op de langere termijn succesvol te zijn. Momenteel wordt gewerkt aan het toevoegen van verblijfsaccommodatie en een meer jaarrond exploitatie. Na de ALV kon iedereen zich uitleven in Sprookjesbos, Python, Droomvlucht, Vogelrock, etc.

23 juni 2005, Amsterdam E. Fonteyn
Een afwisselende dag: we zagen voor het eerst een Segway rijden (en mochten hem ook uitproberen natuurlijk), daarna hadden we een korte presentatie over ‘Timespots’: het verhuren van PDA’s voor toeristische toepassingen. In de middag brachten we een bezoek aan de de ‘Heineken Experience’: na een marketingpresentatie werd dit ‘belevingsproject’ bezocht (en uitgeprobeerd/ geproeft).

Voor een uitgebreid verslag zie Archief 2005 Amsterdam

29 sept – 2 okt 2005, Barcelona, E. Fonteyn
Een zeer geslaagde interessante, vierdaagse studie-jubileumreis met diverse presentaties, bezoeken, meetings met de ‘Tourist Board’, Universiteit en ga zo maar door…

Een alomvattend verslag is van deze reis niet gemaakt, wel hebben enkele leden hun impressie weergegeven, zie Archief onder 2005 Barcelona – impressies.

8 december, Mechelen in Vrouwehanden, Gilles Facon
Na de toelichting op het strategisch plan van Toerisme Mechelen en de In & Uit winkel was een bezoek aan het Erfgoedcentrum Lamot (voormalige bierbrouwerij) gepland, alwaar wij een bezoek brachten aan de expo ‘Dames met Klasse’. Aan het einde van de middag leefden wij ons uit op de technische snufjes in Technopolis, waar toevallig ook nog TV-opnamen bezig waren voor een jongeren-programma. Een afwisselende, geslaagde dag.

Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrShare on FacebookPin on PinterestBuffer this pageEmail this to someone